Flexity Link:
Bombardierin valmistama 50 prosenttisesti matalalattiainen raitiojuna. Juna on käytössä monissa paikoissa ympäri Eurooppaa esimerkiksi Saarbruckessa, Saksassa. 37 metriä pitkässä vaunussa on yhteensä 243 paikkaa, joista istumapaikkoja on 96 ja seisomapaikkoja 147 (4 hlö/m2). Saman valmistajan hyvin pitkälle tätä mallia vastaava on ollut käytössä jo lähes 10 vuotta Tukholman Tvärbanalla. Hybrid-versiota ei ole valmistettu.
+ Kalustoa ollut käytössä jo vuosia Pohjoismaissa
- Ei dieselversiota - Käytössä oleva malli liian suuri (37m) |
| ||
| Vossloh Train-Tram:
Saksalaisen Vosslohin Espanjan Alicanteen rakentama raitiojuna. Kokonaiskapasiteetti on noin 200 matkustajaa, joista 92 on istumapaikkaa. Matalalattia osuus on noin 60 prosenttia. Alicanten vaunu toimii vain 750V jännitteellä joten ei ole virallisesti duoraitiovaunu vaikka soveltuukin liikennöimään 100km/h nopeudella.
+ Valmistajalla vankka osaaminen raide infrastruktuurista kokonaisuudessaan.
- Ei dieselversiota - Vaunun pituus 37m liikaa - Vaunu käytössä 1000mm raiteilla |
Kalusto
| |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
Blogiarkisto
-
►
2010
(6)
- marraskuuta (1)
- lokakuuta (1)
- heinäkuuta (1)
- toukokuuta (1)
- helmikuuta (1)
- tammikuuta (1)
-
►
2009
(7)
- joulukuuta (2)
- marraskuuta (1)
- lokakuuta (3)
- syyskuuta (1)
Blogitekstien asiasanat
1524mm
(1)
Bergen
(1)
Bybanen
(2)
Espoo
(1)
Gråkallbanen
(1)
Hannus
(1)
Helsinki
(3)
investointi
(1)
Kaukoliikenne
(3)
Kommentti
(1)
Kustannukset
(1)
kuva
(1)
laajennus
(1)
Lahti
(1)
Länsimetro
(1)
läntinen pori
(1)
Mikko Elo
(1)
Norrköping
(1)
Oikorata
(3)
Paikallisliikenne
(7)
Pori
(2)
raitiotie
(6)
raitiovaunu
(3)
Ruotsi
(1)
Satakunnan Kansa
(1)
Trondheim
(1)
URPO
(1)
Velog
(1)
Venäjä
(1)
Video
(1)
Vuosaari
(1)